- آهنگران، محمّدرسول (1385)، بررسی اصطلاح حجّت یا حجیّت در علم اصول، پژوهش های دینی، 5، 137-151.
- آهنگران، محمّدرسول (1390)، تحکیم و تکمیل دیدگاه امام خمینی(ره) در نقد حجیّت ذاتی قطع، مطالعات اسلامی: فقه و اصول، 1/86، 9-32.
- ابن منظور، جمال الدین محمد بن مکرم (1414ق)، لسان العرب، ج2، چ3، بیروت: دار صادر.
- اسکروتن، راجر (1388)، کانت، ترجمه پایا، علی، تهران: طرح نو.
- اسلامی، رضا (1382)، بررسی تطبیقی ماهیّت حکم ظاهری با تکیه بر آرای شهید صدر، قم: بوستان کتاب.
- اسلامی، رضا (1385)، مکتب اصولی شهید آیت الله صدر، پژوهش و حوزه، 27و28، 126-185.
- اصفهانی، محمدحسین کمپانی (1374)، نهایه الدرایه فی شرح الکفایه، ج2، قم: مؤسسه سیّد الشهداء.
- امینی، علی رضا؛ داداشی نیاکی، محمدرضا (1392)، مفهوم و ماهیّت اطمینان در علم اصول، مطالعات فقه و حقوق اسلامی، 5، 7-34.
- انصاری(شیخ)، مرتضی بن محمدامین (1416ق)، فرائد الاصول، چ2، قم: مؤسسه النشر الاسلامی.
- ایروانی، علی (1370)، نهایه النهایه فی شرح الکفایه، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- بروجردی نجفی، محمدتقی (1417ق)، نهایه الافکار، تقریرات آقا ضیاء عراقی، قم: مؤسسه النشر الاسلامی.
- حاج عاملی، محمدحسین (1424ق)، ارشاد العقول الی مباحث الاصول، تقریرات درس اصول جعفر سبحانی، قم: مؤسسه امام صادق(ع).
- حکیم، سیّد محمدتقی (1431ق)، الاصول العامّه للفقه المقارن، چ3، قم: دار الفقه.
- خراسانی(آخوند)، محمدکاظم (1388)، کفایه الاصول، قم: ذوی قربی.
- خوانساری، سیّد احمد (1405ق)، جامع المدارک فی شرح المختصر النافع، قم: اسماعیلیان.
- سبحانی، جعفر (1423ق)، تهذیب الاصول، تقریرات اصول امام خمینی(ره)، چ2، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).
- سروش، عبدالکریم (1392)، قبض و بسط تئوریک شریعت، چ8، تهران: صراط.
- شریفی، عادل؛ فخلعی، محمّدتقی (1394)، بررسی مسأله انتساب تصویب به اهل سنّت، فقه و مبانی حقوق اسلامی، 1، 63-74.
- شعرانی، ابوالحسن (1393ق)، المدخل الی عذب المنهل فی اصول الفقه، قم: کنگره بزرگداشت شعرانی.
- شمس، منصور (1384)، آشنایی با معرفت شناسی، چ2، تهران: طرح نو.
- صدر، سیّد رضا (1420ق)، الاجتهاد و التقلید، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- صدر، سیّد محمدباقر (1400ق)، دروس فی علم الاصول، چ2، قم: مجمع الفکر الاسلامی.
- صرامی، سیف الله (1393)، منابع و ادلّه علم اصول فقه، تهران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
- صرامی، سیف الله (1385)، جایگاه اداراکات حقیقی و اعتباری در علم اصول فقه نزد علّامه طباطبائی، پژوهش حوزه، 27و28، 236-267.
- طباطبائی(علّامه)، سیّد محمدحسین (1361)، حاشیه الکفایه، قم: بنیاد علمی و فکری استاد علّامه طباطبائی.
- طباطبائی(علّامه)، سیّد محمدحسین (1385)، اصول فلسفه و روش رئالیسم، ج2، چ11، قم: صدرا.
- عراقی، ضیاء الدین (1420ق)، مقالات الاصول، چ2، قم: مجمع الفکر الاسلامی.
- قمی، میرزا ابوالقاسم (1378)، قوانین الاصول، تهران: المکتبه العلمیّه الاسلامیّه.
- کرباسی زاده اصفهان، علی؛ حیدریان، ماریا (1388)، مبانی معرفت شناسی مدرن، حکمت و فلسفه، 1، 97-112.
- محقّق داماد، سیّد مصطفی (1388)، تخطئه و تصویب از نظر غزالی و اصولیین امامی، جاویدان خرد، 2، 111-130.
- مشکینی، علی (1394)، اصطلاحات الاصول، ترجمه علیرضا شاه فضل، قم: بوستان کتاب.
- مظفّر، محمّدرضا (1377)، المنطق، چ4، قم: اسماعیلیان.
- مظفّر، محمّدرضا (1380)، اصول الفقه، ج1و2، تهران: خرسندی.
- ملکیان، مصطفی (1387)، مشتاقی و مهجوری، چ6، تهران: نگاه معاصر.
- نجفی، ضیاء الدین (1388)، الاجتهاد و التقلید، نگارش ضیاء الدین عراقی، قم: نوید اسلام.
- نراقی، ملّا احمد (1245ق)، عوائد الایام فی بیان قواعد الاحکام و مهمّات مسائل الحلال و الحرام، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- نصیری، منصور (1387)، نومن و فنومن در فلسفه کانت، نقد و نظر، 49-50، 75-98.
- نورمفیدی، سیّد مجتبی (1393)، حکم ظاهری، پذیرش یا انکار؟، قم: مرکز فقهی ائمه اطهار.
- هدایی، علیرضا؛ داورزنی، حسین؛ حمیدی، محمدرضا (1394)، بازپژوهی در مبانی حجیّت قطع و أمارات در علم اصول، مطالعات فقه و حقوق اسلامی، 12، 277-298.
- Lemos, Noah (2007), An Introduction to the Theory of Knowledge, 1st ed. Cambridge: CUP.
- Scruton, Rojer (2001), Kant, 1st ed., Oxford, OUP.
Weingartner, Paul (2000), Basic Questions on Truth, 1st ed. Cambridge, Springer.