حکم پیوند عضو قطع شده پس از اجرای حدّ سرقت

حمید مسجدسرایی؛ اعظم نظری

دوره 11، شماره 20 ، خرداد 1398، ، صفحه 351-372

https://doi.org/10.22075/feqh.2019.10468.1010

چکیده
  گذشته از فلسفه اجرای حدّ سرقت که به منظور مصلحت عموم مردم و با هدف جلوگیری از فساد و نشر فجور و سرکشی افراد متخلّف در دین مبین اسلام تشریع شده است امروزه در پرتو پیشرفت علم پزشکی در زمینه­ پیوند اعضاء، این سؤال مطرح می شود که آیا از نظر فقهی می توان به جواز پیوند دست یا پای قطع شده شخص سارق به بدن وی پس از اجرای حدّ سرقت، حکم کرد یا نه؟ ...  بیشتر